Na hrad Roštejn, Míchovu skálu a Javořici

První z cyklovýletů by neměl vynechat žádný turista, který se k nám přijede podívat. Poznáte nejzajímavější místa v nejbližším okolí penzionu. Vydáme se na nejvyšší vrchol Českomoravské vrchoviny, Javořici, dále ke Studánce Páně, proslulou svou čistou vodou, na hrad Roštejn a na Míchovu skálu, z které je nádherný výhled do dalekého okolí. Zdatní turisté mohou výlet absolvovat i pěšky. Téměř celou dobu se budete pohybovat v lese, kam je vjezd autům zakázán.

Studánka Páně - (Javořice) - Roštejn - Řásná - Velký Pařezitý rybník - Míchova skála

délka trasy: 26 km

povrch: asfalt (50%), zpevněná štěrková cesta (30%), lesní a polní cesta

obtížnost: lehká

Zobrazit trasu v cykloatlase online

Po silnici směrem na Horní Pole vyjedete ze Světlé a hned za vesnicí se dáte doprava po zelené turistické značce na polní cestu. Pokračujte po zelené značce až po 2 kilometrech vystoupáte ke studánce Páně. Pokud ještě máte chuť, pokračujete po asfaltu vpravo a po půl kilometru stoupání dosáhnete vrcholu Javořice. Bohužel výhledu se zde nedočkáme kvůli hustému lesu, pouze si zblízka můžete prohlédnout 160 metrů vysoký vysílač. Pokořili jste ale nejvyšší bod Českomoravské vrchoviny. Stejnou cestou se vrátíte ke Studánce Páně a pokračujete dále po asfaltu po cyklotrase 5124. Cyklotrasa zahýbá vpravo, ale vy pokračujte dál po asfaltové cestě až k rozcestí čtyř cest, kde se dáte vpravo. Poté pokračujete stále rovně, připojíte se na cyklotrasu 5126 a sjedete k rozcestí Klepadlo, kde zahnete vpravo po červené značce. Po zhruba 100 metrech se dostanete k rozcestí Na průseku. Zde zatočíme vlevo po modré značce, která nás dovede až ke hradu Roštejn. Od rozcestí Pod Roštejnem je lepší vyjet k hradu po silnici, čímž se vyhnete kamenité cestě. Po prohlídce hradu se sjedete stejnou cestou k rozcestí Pod Roštejnem a pokračujete po silnici do vesnice Doupě. Zde se dáte vlevo směr Telč. Na další křižovatce u vesnice Vanůvek odbočíte vpravo. Po kilometru dojedete na další křižovatku, na které se dáte vlevo směr Řásná. Ve vesnici Řásná na křižovatce odbočíte vpravo a pokračujete až ke kempu. Zde se kromě občerstvení můžete podívat k Velkému Pařezitému rybníku. Upravená pláž a velmi čistá voda vás za teplého počasí určitě naláká k vykoupání. Překrásný rybník uprostřed lesů ale stojí za vidění ikdyž není počasí vhodné ke koupání. Od rybníka se po červené značce dostanete k rozcestí Velký Pařezitý rybník hájovna. Odtud po zelené značce začnete stoupat k Míchově skále po zpevněné štěrkové cestě. Když se dostanete k rozcestníku Míchova skála, přímo ke skále vede značená odbočka asi 200 metrů. Kola je dobré nechat někde zamčené, protože stezka je kamenitá. Na Míchovu skálu zvládne vylézt téměř každý a bude pak odměněn velmi pěkným výhledem na malebnou přírodu Vysočiny. Uvidíte rybník, od něhož jste přijeli, za ním se rozprostírá Telč. Určitě nepřehlédnete věž hradu Roštejna vyčnívající z hlubokého lesa a na druhé straně vysílač Javořici. Z Míchovy skály pokračujeme po zelené značce, projedeme jedno rozcestí čtyř cest, kde pokračujeme rovně po zelené. Na druhém rozcestí čtyř cest zahneme vlevo po cyklotrase 5124. Dojedeme k rozcestí u Světelské chaty, kde se dáme vpravo po cyklotrase 1113, která nás zavede až do Světlé.